sobota, 11 grudnia 2010

12.11.09 // Chleba naszego powszedniego ...

Tym razem to nie kulinarne przechwałki! No może troszeczkę ;DD

Nie... Chwalić się nie ma czym. Postanowiłem tylko przyznać się Paniom do jednego z moich marzeń :)!

Otóż odkąd pamiętam ZAWSZE chciałem upiec CHLEB! Nie jakiś wypasiony bochen podziwiany przez wszystkich, tylko zwykły domowy chlebuś, który będzie smakował i pachniał na cały dom...

Zawsze chciałem, ale i zawsze bardzo się tego po prostu bałem! Nie da się ukryć - dla takiego amatora jak ja to spore wyzwanie. Przepisów sporo się naczytałem a z każdym przeczytanym sprawa się oddalała ... Bo trudne, bo pracochłonne, bo i tak nie wyjdzie ....

A gdy jeszcze w przebłyskach pamięci przypominał się rozkoszny zapach Babcinego chleba z węglowego pieca ... Ech ... No przecież tego przeskoczyć się nie da ! Z definicji jest to wykluczone ! :)

Wczoraj jednak przymierzyłem się do spełnienia tego marzenia :)... To jeszcze nie jest TEN chleb ! To tylko pierwszy krok.... Na początek skorzystałem z gotowej mieszanki by się w ogóle z tematem "oswoić" :).

A mało brakowało, żebym się poddał, gdy ciasto wyglądem i zapachem - bardziej GIPS do ścian ;)) przypominało, niż skarb nasz powszedni.. Już miskę z tym "czymś" miałem umyć :PP ...

ZARYZYKOWAŁEM jednak i kurcze .... WYSZŁO !:D

Zapach był i chyba smak (nie mnie to oceniać), bo szybko przez Rodzinkę zjedzony został i teraz gdy piszę, raptem 2 kromeczki na kolację zostały :P!

Z trudem to do mnie dociera i ... może to głupie, ale nie mogę się uwolnić od myśli, że jest w tym ogromna zasługa mojej ŚP. Babci ...

To było zupełnie inne pokolenie, które z ogromnym szacunkiem i nabożną czcią traktowało chleb...

I chyba tylko dlatego nie spieprzyłem tego bochenka !!!

Dziękuję Babciu, że mi na to nie pozwoliłaś :P!

m.

Ps. Przy tej okazji tak sobie myślę, czy nam chleb za bardzo nie spowszedniał ?:( Nie mamy chyba dla niego należnego szacunku ?...



komentarzy [27]

22.12.09 00:39, **Kirke**
piekny ci wyszedl ten chleb!! Moze kiedys i ja sprobuje
07.12.09 22:58, Narzeczona Wiesz co... moja mama się ostatnio bawi w takie rzeczy. Ostatnio zaglądając "w odwiedziny" do kuchni kazałam tacie zabrać CEMENT z blatu. Potem sie dowiedziałam, że to jednak papka do chlebka;p
03.12.09 14:21, Ćma eh domowy chleek to nieo w gebie
24.11.09 21:38, Frage wracając do dyni zapach ma hmm melona arbuza sama nie wiem coś wszystko razem smak... trochę melon ale nie melon:P ma delikatny smak a zupa z dyni jest naprawdę przepyszna wiec polecam:)
24.11.09 21:28, Frage hmm powiem ci że zazdroszczę gdyż ja w moim mieszkaniu nie posiadam piekarnika więc sobie nie upiekę:( Ale jak miałam piekarnik to piekłam i powiem ci że chlebek znikał zawsze zanim ostygł:) zresztą wiesz jak to jest:) mi chleb nie spowszedniał mało tego bez chleba chyba bym nie umiała egzystować bo jak można żyć bez smacznej świeżej pachnącej chrupiącej kromeczki z jajkiem, salta, pomidorem i szynką ehhhhhh
21.11.09 14:58, **Kirke** rowniez przesylam pozdrowienia
20.11.09 13:08, Pulpecja * Dudzinka // ... Dziwie się, że tak długo przymierzałeś się do wypieku. Ja też chcę upiec chleb, ale wątpię, żeby się udał w kombiwarze. Z zakupem dobrego mam wieczny problem, bo u nas nawet te teoretycznie wiejskie, dwa lub trzy razy droższe od zwykłego wcale nie gwarantują dobrego smaku. Doszło do tego, że oszuści posypują chleb z wierzchu mąką, żeby wyglądał na "prawdziwy", tyle że od kiedy chleb posypywało się z góry ? Przecież mąka zawsze była od spodu, żeby się nie przyklejał do blachy... czasem aż ręcę mi opadają jak widzę te pseudowypieki chlebopodobne...
15.11.09 17:34, kolorek ja często piekę chlebek w domu, tzn. nie ja tato mój mogę dać bardzo dobry przepis jak chcesz spróbować :)) w wpisie nie mowilam o jakims konrketnym wzorze na milosc po prostu chcialabym momentami, zeby dalo się ją zdefiniować i uprościć
15.11.09 15:52, cztery-lapy Witaj :) Ale miałam jesiennego zastoja. Nie miałabym pojęcia, że mam takie zaległości, gdyby nie ilość nowych notek u Ciebie. A z tym chlebusiem, to podziwu pełnam. Gratulacje i za umiejętności i za dobre chęci. Wygląda naprawdę apetycznie. JA się przerzuciłam jakiś czas temu na razowy z ziarnami. Nie, nie z powodu jakichś diet, ot tak dla zdrowia i smaku i nie żałuję. Powodzenia w dalszej chlebowej edukacji :)
15.11.09 13:41, Pattylein Co do chleba to nie mamy do niego należytego szacunku, znam osoby które spleśniały lub czerstwy chleb wyrzucają po prostu do śmieci. Ale znam też osoby, które nie pozwolą się zmarnować ani jednej kromce! i to sie chwali. Ja nie jem za dużo chleba, no chyba ze ciemnego z ziarnami.
15.11.09 13:39, Pattylein no u mnie to też było z zawirowaniami na sunsilku. jestem od 2006 potem jakas przerwa, potem nowe konto w 2007 roku z ktorego pisze ale dopiero teraz dojrzałam zeby wrócic :) miło cie poznac :)
15.11.09 11:51, FataDiGioia Sosnowiec nie, ale główny Prezes tak ;-))). Ja też piekę chleb. Dużo lepszy niż to co w sklepie powszechnie nazywane jest chlebem, ale nim nie jest ;/
14.11.09 23:18, Czarno_to_widzę // a ja bym chciala upiec chleb z dyni, bo zdrowy..musze kiedys sprobowac:)
14.11.09 23:12, Wyrzeźbiona Z Czekolady // . a ja nie mówie, że Kobranocka jest z Łodzi, tylko, że miała pierwsza nazwę fajnę- 'latający pisuar' he he :P To dobranoc :)
14.11.09 22:51, Wyrzeźbiona Z Czekolady // .Zakaz wyprzedzania też bardzo fajny łódzki zespół. Kuśka Brothers też zajebisty zespół ale oni chyba z Olsztyna są :D w ogóle takie zespoły o dziwnych nazwach są fajne, zabili mi żółwia np :D Kobranocka też miała początkowo fajną nazwę :D
14.11.09 22:49, Wyrzeźbiona Z Czekolady // Zakaz wyprzedzania też bardzo fajny łódzki zespół. Kuśka Brothers też zajebisty zespół ale oni chyba z Olsztyna są :D w ogóle takie zespoły o dziwnych nazwach są fajne, zabili mi żółwia np :D Kobranocka też miała początkowo fajną nazwę :D
14.11.09 22:22, Wyrzeźbiona Z Czekolady // .a ja znam kilka takich fajnych zespołów z Łdz (przynajmniej tak mi się wydaje, że z łodzi są :D ) ale Coma się wybila :) nie tytul piosenki Hey :P
14.11.09 22:00, Wyrzeźbiona Z Czekolady // .Oczywiście, że są z Łodzi :P jak dla mnie super zespół i glos Roguckiego, aaah! Ostatnia płyta świetna (Hipertrofia) chociaż jednak najbardziej podobały mi się pierwsza i druga, bo nie jestem w stanie powiedzieć, która bardziej :p
14.11.09 21:38, Wyrzeźbiona Z Czekolady// . No mi też kilka kawałku się podoba.Ale i tak moim ulubionym zespołem jest Coma:) Nie no jak omijamy? Chodzę do szkoły ale już nie do tej, w której zostawiłam (a wlaściwie zostawiła koleżanka) gitarę :D:P 14.11.09 21:27, KiniaM // . I ja wolę to droższe, bo wiem co mam pod zębem przynajmniej .... I do tego porządne masło, a nie margaryny - fuj- .......... Wszysssssstko mnie sfffędzi .........
14.11.09 20:50, Wyrzeźbiona Z Czekolady // . a widzisz, bo ja lubie zaskakiwać :D he he :P a piosenkę 'śmierć na pięć' też bardzo lubię :P u mnie rodzina by to wytrzymała ale ja sama nie, bo jestem za bardzo nerwowa i jak mi coś nie wychodzi to się wkurzam. a moja jedna gitara leży w domu i nie ma 2 strun a druga jest w szkole do, której już de facto nie chodzę :D
13.11.09 18:33, Maduixa // a co do wyczynow kulinarnych
to ja ostatnio specjalizuje sie w zupach...dzisiejsza to malzowa Clam Chowder z malzami, bekonem i ziemniakami. Mialam tez od znajomych jakies 4 kg czuszki wiec zamarynowalam czesc...jestem ciekawa co z tego bedzie:)))
13.11.09 18:31, Maduixa // a ja po prostu TESKNIE!!!!!!! tesknie za polskim chlebem, zytnim, razowym, litewskim, z rodzynkami, staropolskim, z otrebami...tesknie!!!! mam dosc ciabatt, bagietek i chlebow pseudowiejskich...Barcelona kuleje i to bardzo pod wzgledem chlebowym. Juz sie nie moge doczekac na kromeczke staropolskiego w domciu w Waw.:))
13.11.09 15:07, *Misialinka* // ale smakowicie wyglada ten chleb!!!Jak mieszkasz niedaleko Gliwic to wpadnę na sznitę ;p
12.11.09 23:38, bdagusia Moja ciocia ostatnio pyszny chlebek piecze i podobno strasznie prosty przepis to jest, więc może jak już się o niego doproszę to podeślę Tobie i to będzie kolejny krok...? :) Sama też będę próbowała to podzielimy się wrażeniami:)
12.11.09 21:41, KiniaM // . W chlebie jest coś magicznego ........ przynajmniej dla mnie [ i chyba dla Ciebie też] ........ Czy spowszedniał ? ,,,,, hmmm ..... dużo badziewnego chlebopodobnego czegoś leży na półkach i widzę jak ludzie stają w kolejkach po naturalny chleb, taki z przed lat [i ja też]
12.11.09 19:12, *tabaque mniam wygląda baaaardzo smakowicie:D pozdrawiam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz